X
تبلیغات
دیوبندیت - شبهه 24 اگر کسی آله تناسلی خویش را در دبر خودش کرد ! :

دیوبندیت

نقدی بر فرقه دیوبندی حنفی وبیان افکار وعقائدشان

شبهه 24 اگر کسی آله تناسلی خویش را در دبر خودش کرد ! :

شبهه 24 اگر کسی آله تناسلی خویش را در دبر خودش کرد ! :

ملا صفدر اوکاروی در مجموعه رسائل وتجلیات به نقل از وحید الزمان در تشنیع اهل حدیث از نزل الابرار (1/24) می گوید : کسی نے اپنا آلہ تناسل اپنی دبر میں داخل کر لیا تو غسل فرض نھیں ،  یعنی : اگر کسی آله تناسلی خویش را در داخل دبر خود فرو برد غسل بر وی فرض نمی باشد ، وهمچنین انوار خورشيد حنفی دیوبندی در کتابش حديث اور اهل حديث صفحه 220 این مساله را ذکر کرده وبه وحیدالزمان نسبت داده .

می گویم : این مساله در هیچ یک از کتب معتبر اهل حدیث وجود ندارد ودر نقلش وحید الزمان متفرد وشاذ است واین مساله از مسایل معروف احناف است وحید الزمان حنفی در صفحه وجلد مزبور می گوید : ولو ادخل ذکره فی دبر نفسه لا یلزم الغسل الا بالانزال. یعنی : اگر کسی آله تناسلی خویش را در داخل دبر خود فرو برد غسل بر وی لازم نمی سود مگر اینکه انزال باشد .

این مساله از مسایل معروف احناف است که با آب وتاب در کتب فقهی خود بیان کردند ومیدادند که هیچ نسبتی به اهل حدیث ندارد ودر هیچ یک از کتب اهل حدیث هم نیامده ووحید الزمان حنفی مذهب خودش رو بیان کرده واما بیان مساله قبل از وحید الزمان وبعد از وی در اکثر کتب حنفی آمده که مقداری را ذکر میکنیم .

بیان این مساله در کتب احناف :

اشرف علی تهانوی در بهشتی زیور قسمت یازدهم صفحه 531 می گوید : اگر کوئی مرد اپنے خاص حصہ  کا جز مقدار حشفہ سے کم داخل کرے تب بہی غسل فرض نہ هوگا  .

مولوی محمد امین حسین بر حنفی دیوبندی بلوچ این طوری ترجمه کرده (11/32) : اگر آله کمتر از حشفه در اندام نهانی فرو رود غسل فرض نمی گردد .

اقای مولوی حسین بر ناقص ونامفهوم ترجمه کرده دوستانی که اردو بلدند با متن اصلی مقایسه کنند میبینند که چقدر اختلاف دارد ترجمه اصلی متن اردو اینچنین است : اگر مردی در قسمت خاص خودش یعنی دبرش کمتر از مقدار حشفه ذکرش را داخل کند غسل بر وی فرض نیست .

در واقع قباحت وزشتی این مساله جناب مولوی را وادار به خیانت در ترجمه کرده ومساله را نامفهوم گذاشته وجدان بنده خدا قبول نکرده کاملا ترجمه کند ودر اختیار دختران معصوم قرار دهد چون این کتاب مخصوص دختران است وبه آنها در مدارس دینی احناف درس داده میشود واین مسایل مخصوص مردان هستند که ربطی به دختران ندارد ومسایل تخیلی هستند که اصلا وجود وامکان ندارند مگر در فکر وخیال آقایان ، با وجود این با افتخار در مدارس دینی مسائل سکسی مخصوص مردان به دختران بیچاره تدریس میشود.

ابن عابدین در حاشیه رد المحتار (1/162) میگوید : أما في دبر نفسه فرجح في النهر عدم الوجوب إلا بالإنزال ، یعنی : اما اگر کسی ذکرش را دبر خودش فرو برد در کتاب النهر عدم وجوب غسل نکردن را ترجیح داده است مگر در صورتی که انزال باشد .

ابن نجیم مصری حنفی در البحر الرائق شرح كنز الدقائق (1/62) می گوید : إذ لو غيبها في دبر نفسه فلا غسل عليه ، یعنی اگر کسی ذکرش را در دبر خویش غایب کرد غسلی بروی نیست.

مولوی عبد الحی لکهنوی حنفی در السعاية في كشف ما في شرح الوقاية (ص: 255) می گوید : فلو ادخل ذكره في دبر نفسه اختلف فيه فحكى صاحب القنية عن القاضي عبد الجبار وشرف الايمة المكي وجوب الغسل وحكى عن الاعين الايمة الكرباسي عدم وجوب الغسل مالم ينزل لانه كالبهيمة

ودر صفحه (256) می گوید : اما في دبر نفسه فالذي ينبغي ان يعول عليه عدم الوجوب الا بالانزال .

باز در صفحه (263) می گوید : ذكر الشر نبلالى في مراقي الفلاح ان عشرة اشياء لاتوجب الغسل ... والايلاج في دبر نفسه .

محمد داود ارشد در کتاب حدیث اور اهل تقلید (1/305) می گوید : این مساله از مسایل احناف است که بزرگان علمای دیوبند هم همین مسلک را دارند به کتابهای : خیر الفتاوی 2/79) وامداد الفتاوی (1/23) و فتاوی دار العلوم دیوبند مکمل ومدلل (1/151 الی 153) رجوع شود.

+ نوشته شده در  جمعه نوزدهم اسفند 1390ساعت 22:46  توسط احمد   |